diumenge, d’octubre 16, 2005

Descans dominical



Admirable B: Impressionant. Fins ara, quarts de vuit del vespre, no he aconseguit de recuperar-me del trasbals d'aquest matí. Els amics de l'Avui, coneixedors que d'un temps ençà els adeptes a la meteorologia són més i més nombrosos, han dedicat el dominical d'avui diumenge als "Amos del temps" (amb el subtítol "Retrat dels homes i les dones que han convertit la predicció meteorològica en una informació amena").

D'aquest impressionant (repeteixo!) desplegament de mitjans, se'n poden destacar moltes coses. Aquí en teniu algunes, a tall de resum:

  • Quan creia (crèiem) que ho havíem vist tot, que havíem tocat el cel, el fotògraf Guillem Medina ens ha brindat una imatge tan espectacular com aquesta. Una autèntica aurora boreal de mirada profunda, de gest sever, d'una bellesa indescriptible. Disculpeu l'arrauxament, però crec que és una de les imatges més impactants que hem vist de la nostra musa del temps.
  • L'entrevista que li fa G. H. o Guillem Medina (no ho sabem). Frases que, per bé que descontextualitzades, defineixen la seva personalitat, la seva professionalitat, la seva manera de veure i de viure la vida. "Jo anava més cap a l'estudi de l'astronomia i l'astrofísica; no n'estava gaire convençuda [de la meteorologia], però vaig tenir un professor meravellós a l'institut que em va estimular perquè, malgrat tots els inconvenients i les poques sortides laborals aparents, no deixés d'estudiar aquesta carrera". "Vaig venir a fer una beca a TV3. En Tomàs Molina em va fer l'entrevista i es va quedar el meu currículum, però finalment no hi vaig poder accedir. Temps després, quan es va muntar el Canal Teletiempo per a Via Digital, l'estiu de 1997, en Tomàs em va trucar i així vaig començar com a presentadora". El seu fenomen meteorològic preferit: "Qualsevol fenomen que tingui a veure amb la lluna m'atreu. No sé si és pel meu caràcter o per aquesta atracció que té el satèl·lit sobre determinades persones".
  • El bon planter de meteoròlegs del país. El reportatge ens presenta els vuit homes del temps més populars del Principat, en aquest ordre: Esther Batalla (Barcelona, 1973; Canal Méteo); Dani Ramírez (Terrassa, 1969; TV3); Sònia Papell (Bellpuig, 1972; TV2); el "chairman" Tomàs Molina (Barcelona, 1963; TV3); Francesc Mauri (Barcelona, 1966; TV3); Mònica López (la Seu d'Urgell, 1975; TV3); Xavier Freixes (Os de Balaguer, 1971; RAC1) i Jofre Janué (Barcelona, 1971; Canal Méteo).


Admirable C: M'he assabentat amb un cert retard de la "bona nova dominical", però de seguida he comprès l'esverament del company i admirat B per l'extens reportatge que dedica l'Avui als homes i dones del temps "made in Catalonia". Si bé no ens aporta, fet i fet, dades noves a la biografia i carrera de la nostra Mònica, sí que ens revela un vessant fins ara sols insinuat d'ELLA: el "savoir faire" davant l'ull de l'objectiu fotogràfic. La imatge que encara fa tremolar l'admirable B (segons m'ha confessat en un emotiu SMS nocturn) no admet dubtes del domini del mitjà audiovisual i la prestància de la meteoròloga de la Seu.

I una curiositat: en Sostres es deu haver llegit el reportatge?

3 Comments:

Anonymous Anònim said...

Impresssionant! Mai no me l'hagués imaginat fent un posat!!!

9:19 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Eiii aquesta noia viu al costat de casa meva!! L'he vist un parell de vegades entrar amb el cotxe al pàrquing.

Salutacions!

12:09 p. m.  
Blogger Admirable said...

Admirable C: Si veure-la enllaunada per la tele ens alegra el dia als dos admirables... imagina't trobar-te-la de cara a l'escala! ;)

N'hi ha que tenen sort a la vida! ;D

5:59 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home